تاریخ خبر آرشیوی: ۱۳۸۸/۰۴/۱۱ ۰۳:۵۱

برگزاري نشست مديران روابط عمومي ادارات و نهادهاي شهرستان بافق(بخش اول)


نشست مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی شهرستان بافق با حضور امام جمعه بافق، فرماندار، مشاور استاندار و رئیس روابط عمومی استانداری و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی بافق در محل سالن اجتماعات آهن شهر این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، امام جمعه شهرستان بافق در این نشست با بیان این که مردم نسبت به حکومت و حکومت نسبت به مردم، وظایف و حقوقی دارند گفت: به رغم آن که دامنه حکومت در زمان حضرت امام علی(ع) بسیار وسیع و تعداد کارگزاران حکومت اسلامی محدود بود اما این بزرگوار بر مسائل حکومتی اشراف کامل داشت.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با اشاره به وظیفه مردم در قبال حکومت از منظر مولای متقیان افزود: مردم وظیفه دارند وقتی با حکومت بیعت کردند این بیعت استمرار داشته باشدکه به لطف خدا در حال حاضر در میهن عزیز اسلامی شاهد آن هستیم.
وی با اشاره به حضور 40 میلیونی مردم در پای صندوق های رای و همچنین حضور باشکوه در نماز جمعه به اقامه رهبر عظیم الشان انقلاب ادامه داد: مردم ایران بار دیگر ثابت کردند که در دفاع از جمهوری اسلامی و حریم ولایت ثابت قدم بوده و نسبت به رهبر و ولایت فقیه دلبستگی دارند.
امام جمعه بافق با بیان این که مردم باید در خفا و آشکار از حکومت دفاع کنند ادامه داد: وقتی حکومت از مردم دعوت می کند و یا دستوری را صادر می نماید مردم باید وارد صحنه شوند و با جان و دل اطاعت کنند.
وی با اشاره به وظایف حکومت در برابر مردم از منظر امام علی(ع) اظهار داشت: فروتنی در برابر مردم، شریک بودن در غم و شادی آنان، پرهیز از امتیازطلبی و عدم فاصله میان مردم و مسئولین از وظیفه های حکومت در برابر مردم به حساب می آید.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مهم روابط عمومی در دستگاههای اجرایی گفت: روابط عمومی در مجموعه، باید همه را در كنار هم قرار دهد و چهره زيبايي از مجموعه بسازد و آن را منعكس نمايد.
وي در پايان با اشاره به خدمات و فعاليت هاي مهم دولت نهم، نقش روابط عمومي ها را در انعكاس اين دستاوردها حياتي ارزيابي كرد و اظهار داشت: روابط عمومي ها بايد به منظور اطلاع رساني دقيق، صحيح و شفاف به جامعه وارد عرصه شوند.
رئيس روابط عمومي استانداري يزد نيز در اين نشست ضمن گراميداشت ماه مبارك رجب و حماسه انتخابات 22 خرداد، با اشاره به نقش آگاهي دادن و اطلاع رساني در دين مبين اسلام گفت: تنها در جزء هاي 20الي 25 بيش از 567 بار بر انتقال آگاهي اشاره و تأكيد شده است كه اين مسئله نشان از جايگاه روابط عمومي در اسلام دارد.
سيد عبدالمجيد قائم محمدي ادامه داد: بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) تبليغات را در راس امور مي دانستند و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) نيز نقش روابط عمومي را در هم نوايي و هم سازي سازمان مهم ارزيابي كرده اند.
وي با بيان اين كه  روابط عمومی چشم و گوش سازمان است و به عنوان مشاور اصلی مدیریت به حساب می آید به مشكلات ساختاري روابط عمومي ها اشاره و اضافه كرد: در برخي از سازمانها‌، مشاهده‌ مي‌شود كه‌ روابط عمومي‌ به‌ عنوان‌ يك‌ واحد فرعي لحاظ مي شود‌‌ كه‌ در اين‌ صورت‌ نمي‌تواند جايگاه‌ و نقش‌راهبردي‌ داشته‌ باشد.
رئيس روابط عمومي استانداري يزد با اشاره به تاكيدات استاندار در خصوص اقدامات و فعاليت هاي روابط عمومي ها خاطرنشان كرد: دريافت نظريات و پيشنهادات مردمي، تحمل انتقاد منصفانه و انتقال به مديران، استفاده از پتانسيل فكري و علمي تمام گروه هاي اجتماعي و فرهنگی میهن عزیز اسلامی، ارائه طرح ها و راهکارهای عملی به منظور اصلاح الگوی مصرف در زمینه ها و بخش های گوناگون، پاسخگويي به ابهامات و پرسش‌ها از طريق رسانه ملی و رسانه های گروهی، صدور اطلاعيه، برگزاری كنفرانس ها و تشكيل جلسات منظم خبري براي دستگاه های اجرایی به منظور ارائه دستاوردها و اقدامات صورت گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی از وظايف خطير روابط عمومي‌ها به شمار می رود که باید مدنظر مسئولین و دست اندرکاران خدوم عرصه های تبلیغات و اطلاع رسانی قرار گیرد.
قائم محمدي در پايان  عدم اطلاع کافی برخي از مدیران از نقش و اهمیت روابط عمومی به عنوان یک عنصر کمک کننده به طرح ریزی ها و قرار ندادن‌ افراد‌ با دانش‌ و بينش‌ و منش‌ لازم‌ در جايگاه روابط عمومي را از ديگر مسائل و چالش هاي پيش روي روابط عمومي ها عنوان كرد و خواستار ارائه راهكارهاي لازم از سوي صاحبنظران به منظور حل آنها شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا